torsdag 11 april 2013

Summering

Hej.

Det var ett tag sedan jag uppdaterade vad som händer i Gladhoffe familjen. Hanhundsvalparna har flyttat till sina nya hem i januari 2013. jag har bara hört positivt från deras nya hem förutom lite småbus som de har hittat på.

Alexia är kvar i Gladhoffe familjen och kommer inom kort att påbörja unghundskurs med lydnad, för att därefter övergå till mer tävlingsinriktad lydnad/bruk samt en karriär inom bevakning. Alexias egenskaper har hittills visat sig vara mer tydliga för att kunna klara bevakningsmomenten lättare än Biarritz gör.

Bia kommer därmed att få fokusera på rallylydnaden, lydnad och kanske viltspårsutbildning då hon visar sig ha läggning åt det hållet. Under sommaren kommer vi att påbörja en inventering över nästa kommande hane för Bia som blir hennes sista kull innan hennes pension.

Uffe är en gammal hund numera men visar sig vara pigg i perioder. Hans roll får bli att vara visningshund på öppet hus- allmäntränings kvällarna på Tisdagarna. Det innebär att han får visa upp sig, vara med på platsligningen, pröva rallylydnaden m.m.

Det blev inget swedhof´s kennelläger i år eftersom jag fick fokusera på att träffa mina föräldrar och släkten på Västkusten (Uddevalla-Kungsbacka m.m.) Nästa år får det bli en bättre planering och detta evenemang skall prioriteras. Även Gladhoffes hundar var välkomna till detta evenemang för att få erfarenhetsutbyte med hovawart ägare i träningssyfte.

Jag är numera mer aktiv inom Njurunda brukshundsklubb men släpper ändå inte det trygga Matfors Brukshundsklubb (stödmedlem). Jag har av styrelsen fått förtroendet att samordna kurserna, få igång samarbete mellan instruktörerna, utveckla kursverksamheten med instruktörerna. Detta uppdrag var större än jag anade men jag tror att inom 1 år kommer det att rulla på med automatik och samarbetet mellan instruktörerna blir med fokus på att lära  och inspireras av varandra. För att detta skall lyckas börjar vi nu med instruktörsträffar, regelbundna föreläsare m.m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar