onsdag 23 februari 2011

Parning

Parningen mellan Bia och Uffe tog inte denna gången. Nu blir det att fokusera på tävlings träning  & tävling i stället.

Jag gick med sorgeband på jobbet och bannade kollegorna att de hade "ondat" för att det inte skulle bli något. bara för att jag inte skall vara borta 8-9 veckor från jobbet. Mina kollegor hävdade att cheferna har gått ihop sig och "ondat", bara för att de får "panik" om jag är frånvarande för länge .

Jag har också tillsammans med en kompis gått igenom skillnaden mellan schäfer och hovawart i tävlingsreglerna för att få ut ett brukschampionat. Det visat sig till min förvåning att hovawart , rottis och boxar, har hårdare krav än schäfer. Intressant, undrar vad det kan bero på? Det är brukshundar bägge raserna. De förklaringarna jag hittills fått har inte riktigt förklarat bakgrunden till detta, men det löser sig.

Nu blir det en rask långprommenad med hundarna och avslutande lydnadsträning på ICA parkeringen (när affären har stängt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar